sahabat dan lawan

hey blogger :)


good morning . ! sahabat dan lawan ? apa erti sahabat ? apa erti lawan ? korang suka bergurau kasar ? ada orang yang tak suka . INGAT tu . yang tak suka tu la timbulnya LAWAN , DENDAM . jaga-jaga yer.. Tak semua orang kita boleh cakap ikut dan kita . Kadang-kadang melalui SMS pun kita boleh salah faham sedangkan isi mesej tu friendly. Tu orang kata 

"JANGAN JUDGE SESEORANG BERDASARKAN CARA DIA MENJAWAB JAWAPAN ANDA "

Mana tahu sebenarnya hati dia baik , peramah lagi . Padah bila dah tetapkan yang kawan tu seorang yang macam tu macam ni sedangkan anda jumpa dia pun tak pernah lagi . Tak semua orang tak pernah melakukan kesilapan . Jadi jangan menghukum dengan apa yang anda tidak tahu mereka orangnya macam mana. Tak besh la bila orang tu dah bash kita mula lah cerita-cerita yang tak enak. Apa salahnya kenal dulu orang tu macam mana baru boleh cakap dia orang yang macam mana. Macam dia tak pernah buat silap dan dia PERFECT . 

" TAK SEMUA ORANG SEMPURNA JADI JANGAN MENETAPKAN SATU KESALAHAN UNTUK MENYATAKAN DIA MEMANG SALAH "

Kita ni hidup nak berkawan bukannya nak berlawan, jadi bila dah bersahabat jangan pula menjadi lawannya silap-silap BERTUMBUK BAGAI . malu lah weyh ==' adooi . Kadang-kadang kita tak suka dia tapi cuba fikir balik adakah orang tu suka berkawan dengan kita ? kita ni SEMPURNA ke ? semua orang ada kekurangan dan kelebihan masing-masing. TERIMA IA SEADANYA itulah sahabat. Antara PERSAHABATAN dan KEEGOAAN mana anda pilih ? CINTA dan PERSAHABATAN mana pilihan mu ? jadi lah terlampau MENJUDGE orang sedangkan diri TAK SEMPURNA mana . ALLAH tu sentiasa ada dengan kita , gunakan PELUANG yang ada sebaik-baiknya.


SAHABAT YANG BAIK ADALAH SAHABAT YANG SELALU MENGERTI AKAN KEADAAN SAHABATNYA :)